Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024

Ένα ενδιαφέρον μάθημα Γυμναστικής

Μάθημα Ρυθμικής και εκφραστικής δραστηριότητας,πλευρική κίνηση και μοτίβο.




Τάξεις Α-Β

Σκοπός μαθήματος: Τα παιδιά να αναγνωρίζουν και να κινούνται με κάποιο ρυθμό.Μαθαίνω τα επίπεδα και δουλεύω πλευρικά.Συνεργασία με άλλους και γνώση των μερών του σώματος. Προσανατολισμός στο χώρο.

Υλικά -εξοπλισμός: Ηχείο και Η-Υ (ή φορητό ηχείο που δέχεται  bluetooth),Μπαλόνια πολύχρωμα.Ανοιχτή αυλή εφόσον δεν φυσάει ή αίθουσα πολλαπλών χρήσεων

Οργάνωση και περιγραφή

Οι μαθητές σε τυχαία διάταξη,μαζεύονται γύρω απο τον   γυμναστή και ακούνε τις οδηγίες του σημερινού μαθήματος καθώς και τα παιχνίδια που θα ακολουθήσουν.Με μουσική σε ελεύθερη διάταξη και κίνηση , μετακινούνται και εκφράζονται όπως επιθυμούν.

Μουσικά αγάλματα:Τα παιδιά χορεύουν,τρέχουν,πηδούν κλπ όπως θέλουν και όταν σταματά η μουσική,πρέπει να μείνουν ακίνητα.Όποιος κουνηθεί,παίρνει μια " Ψείρα " (ποινή) και συνεχίζει να μένει στο παιχνίδι μέχρι να συγκεντρώσει 5 "ψείρες"όπου και χάνει.(Οι ψείρες μπαίνουν για να δίδεται η ευκαιρία στα παιδιά να συμμετέχουν όσο γίνεται περισσότερο και να μη  νιώσουν απογοήτευση και ήττα-απομόνωση)

Βρες το χρώμα: Με μουσική και κίνηση πάλι, όπως και πρίν οι μαθητές  πρέπει όταν σταματήσει η μουσική να βρούν και να ακουμπήσουν με το χέρι τους( ή εναλλακτικά και διάφορα μέρη του σώματος π.χ αγκώνα,γόνατο,αυτί κλπ) ένα χρώμα που θα τους πεί ο γυμναστής π.χ μπλε,κόκκινο.πράσινο.Για ποικιλία και παραλλαγή παίζεται και με αντικείμενα π.χ ακουμπώ κάτι κρύο-ζεστό, μαλακό-σκληρό,ξύλινο-πλαστικό κλπ.

Με μπαλόνια: Μοιράζονται μπαλόνια στους μαθητές και αφήνουμε με τη  μουσική να εκφραστούν ελεύθερα χορεύοντας,παίζοντας και τρέχοντας.

Δεξί-Αριστερό: Με το ρυθμό, κρατάνε στον αέρα το μπαλόνι όσο παίζει η μουσική και μέχρι να σταματήσει,πρώτα με το ΔΕΞΙ χέρι και έπειτα με το ΑΡΙΣΤΕΡΟ.

Μέρη του σώματος: Χτυπάνε το μπαλόνι να μένει στον αέρα με διάφορα μέρη του σώματος πχ, μπουνιά, αγκώνα,γόνατο,πέλμα,κεφάλι κλπ.Το ίδιο γίνεται και για παραλλαγή σε μοτίβο π.χ χτυπώ με μπουνιά-γόνατο-κεφαλιά και ξανά το ίδιο μοτίβο.(εξάσκηση της μνήμης).

Ισορροπίες και λαβές:Ρωτάμε τα παιδιά και με τη φαντασία τους μας προτείνουν τρόπους που μπορούμε να ισορροπήσουμε το μπαλόνι χωρίς να μας πέφτει, σε διάφορα μέρη του σώματος π.χ στο κεφάλι,στον αγκώνα στην πλάτη,στην παλάμη κλπ. Κατόπιν ,ρωτάμε πώς μπορώ να κρατήσω με διαφορετικό τρόπο ένα μπαλόνι και να μετακινηθώ π.χ πίσω από το γόνατο, στο πιγούνι μου,στον ώμο  μου κλπ.Εκεί  πορούμε να ενθαρρύνουμε και τη συνεργατική ισορροπία και λαβές και να αναπτύξουν τα παιδιά οικειότητα με το σώμα τους και την διάδραση.






Σε ζευγάρια:Οι μαθητές πρέπει να δουλέψουν σε ζευγάρια (ή τριάδα αν δεν βολεύει ο αριθμός των παιδιών ή τα συναισθήματα μεταξύ τους) και να παίξουν βόλλευ με το ρυθμό της μουσικής,ώστε να κρατήσουν το μπαλόνι στον αέρα.Εναλλακτικά ,οι μαθητές παίζουν βόλλευ όσο κρατάει η μουσική και όταν σταματήσει πρέπει να αλλάξουν ζευγάρι.Εδώ ενθαρρύνουμε ώστε όλοι να αλλάξουν παρτενέρ και να μην ξαναπαίξουν με το ίδιο παιδί,δίνοντας έτσι την ευκαιρία να γνωριστούν όλοι μεταξύ τους και να συνδεθούν σαν ομάδα.

                                                

Πέτα τα άχρηστα:Παιχνίδι δυο αντίπαλων  ομάδων.Ορίζουμε δυο αντίπαλα γήπεδα που τα χωρίζει μια γραμμή (πχ γήπεδο του βόλλευ)Κάθε ομάδα έχει στο χώρο της από 10 μπαλόνια τουλάχιστον. Όταν ξεκινήσει η μουσική ,η κάθε ομάδα προσπαθεί να <<πετάξει τα άχρηστα>> δηλ τα μπαλόνια που υπάρχουν στο χώρο της, στο απέναντι γήπεδο. Με το σταμάτημα της μουσικής οι μαθητες μένουν ακίνητοι και τοποθετούν τα χέρια τους στο κεφάλι.Μετράνε τα μπαλόνια του κάθε γηπέδου και η ομάδα με τα περισσότερα <<άχρηστα>> χάνει.Συνεχίζουμε το ίδιο,για όσους γύρους κρίνουμε.



Τι μάθαμε σήμερα;Οι μαθητές σε σχηματισμό ενημέρωσης,εκφράζουν τη γνώμη τους για το μάθημα,την εμπειρία τους και ενθαρρύνονται να σχολιάσουν το γνωστικό αντικείμενο του ημερήσιου μαθηματος καθώς και αν τους άρεσε ή όχι η εμπειρία αυτή.
Υπολογίσιμος μέσος χρόνος μαθήματος 45 λεπτά

Καλή διασκέδαση!!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ένα ενδιαφέρον μάθημα Γυμναστικής

Μάθημα Ρυθμικής και εκφραστικής δραστηριότητας,πλευρική κίνηση και μοτίβο. Τάξεις Α-Β Σκοπός μαθήματος : Τα παιδιά να αναγνωρίζουν και να κι...